als je lichaam verandert

0

Vanaf het moment waarop we geboren worden begint ons lichaam te veranderen. Die opbouwfase duurt tot ongeveer het vijfentwintigste levensjaar. Daarna begint, aanvankelijk bijna onmerkbaar, de afbouwfase. Op het ogenblik dat we in de derde leeftijd belanden worden we ons steeds bewuster van die afbouw. Omdat hij beter te zien en te voelen is dan voorheen. Dat betekent dat we extra ons best moeten doen om ons lichamelijk en geestelijk kapitaal te beschermen.

maak je keuze

Oog in oog met je veranderend lichaam kan je twee kanten op. Ben jij iemand die berust en denkt van : ‘ach wat, niets aan de hand toch, want ouder worden hoort gewoon bij het leven. Laat ik het beste hopen en vooral de dag plukken’. Toegegeven, dat is een prachtige, realistische houding. Maar, je kan ook kiezen voor de actieve aanpak. Dan probeer je zolang mogelijk te behouden wat er momenteel is. Een bewuste keuze die inzet van je vraagt maar daarnaast grote voldoening schenkt.

blijf jonger dankzij de wetenschap en je eigen aanpak.

Daar we met zijn allen steeds ouder worden, zoekt de wetenschap continu naar antwoorden en oplossingen. Daarom staan naast een hoop info, tal van hulpmiddelen vandaag tot onze beschikking. Die hulpmiddelen zijn effectief in staat om ons allemaal langer te laten leven op een actieve, comfortabele manier. Ze verhogen aanzienlijk de kwaliteit van onze binnenkant én buitenkant. En maken aldus ons leven en lichaam een stuk lichter, gezonder én aantrekkelijker. Precies daarom kunnen we vandaag langer jong blijven dan ooit voorheen. Dus, waar wacht je nog op? Een kleine waarschuwing is hier evenwel op zijn plaats: zoals overal geldt hier ook de gulden regel: regelmaat levert de beste resultaten op. Kijk rond op deze site. Vanaf nu stipt het blad via zijn verschillende rubrieken mogelijkheden aan die jij kan benutten om je vitaliteit en jeugdige uitstraling langer te behouden.

een waaier van mogelijkheden.

Om je vitaliteit, flexibiliteit en aantrekkelijke buitenkant nog lang te bewaren kan je volgende gebieden gericht aanpakken:

  • je lichaamsconditie (voeding, geneesmiddelen, bewegen, yoga, sporten)
  • je uiterlijk als visitekaartje (verzorging, gezichtstraining, de juiste opmaak en kleding, botox en plastische chirurgie)
  • je geestelijke conditie (relaxatie, meditatie, geheugentraining, het toelaten van nieuwe denkpatronen en ideeën, het kiezen van een nieuwe studie, reizen)
  • je gevoelswereld (nieuwe contacten leggen en oude in stand houden, jezelf verwennen, creatief bezig zijn, starten met een nieuwe hobby).

nog enkele bruikbare tips

  • hou rekening met jezelf: dankzij de jaren en ervaringen die achter je liggen, ken jij als geen ander je lichaam, geest, uithoudingsvermogen en ook je gevoelsmatige reacties. Jij bent dus de meest geschikte persoon om te bepalen wat je wel of niet nodig hebt en waarmee je het best begint. Heb je twijfels? Aarzel niet om in dit geval het advies in te winnen van betrouwbare intimi of deskundigen.
  • blijf realistisch. Uit vorige tip volgt dat je de lat aanvankelijk beter niet te hoog legt. Begin met eenvoudige, makkelijke zaken tot je de smaak van ‘het werken aan jezelf’ helemaal te pakken hebt. Dan zal je vanzelf én spelenderwijs meer aankunnen
  • voer veranderingen één voor één door. Begin bijvoorbeeld met een gezonder eetpatroon en het drinken van meer water of met op zoek te gaan naar een ander kapsel en nieuwe kledingstijl. Of, met een training van je gezichtsspieren zodat je er na zes maanden merkelijk jonger uitziet zonder één enkele crème of spuitje. Misschien start jij wel met een basiscursus ‘Eenvoudig klussen in huis’ of ‘Veilig beleggen’. Dit alles geldt zowel voor mannen als vrouwen want we leven tenslotte in de 21ste eeuw.
  • bekijk het hoofdstuk ‘jezelf jong houden’ niet als een opgave maar als een echte uitdaging. Je kan meer dan je denkt. Bovendien ben jij dé geknipte persoon om jezelf in topvorm te houden! De voldoening zal navenant zijn. Alvast succes gewenst!
Share.

Laat een reactie na