Het bloedgroepdieet praktisch voor bloedgroep A (de agrariër)

0

Iedereen heeft al wel gehoord van het bloedgroepdieet van Peter D’Adamo. Hetblad publiceert hierbij de vuistregels van deze voedingswijze die je gezondheid duidelijk vooruit kan helpen omdat ze je al etend bevrijdt van kleine en zelfs grotere kwalen.

Bloedgroep A (de agrariër):

Eerste mutatie van bloedgroep O en ook zijn tegengestelde. Eerste immigranten en ook eerste vegetariërs. Meer geneigd tot samenwerking en aanpassing teneinde overeind te blijven in overvolle gemeenschappen. Ordelijk, eerder introvert, kalm, beheerst, beleefd, perfectionistisch, activiteit wordt afgewisseld met passiviteit. Mensen met deze bloedgroep gedijen het best bij een granen/groentevoeding. Die helpt hen slank en productief te blijven. Gevoelige spijsvertering. Hebben rust en kalmte nodig in stresssituaties.

Wat je beter wel en niet eet

  • Schrap of beperk zoveel mogelijk de inname van: vlees (mijd zeker rood vlees en verdere alle bewerkte vleeswaren), vet en een teveel aan koolhydraten en zuivel. Zeg beslist nee tegen alle soorten bewerkte en geconserveerde voeding. Vermijd zeker tomaten, paprika en aardappelen en wees zuinig met zuivel.
  • Zeg volmondig ja tegen vers, zuiver en vegetarisch voedsel. Dat betekent vooral biologisch geteelde granen, groenten en fruit. Meidoorn ( Crataegus), Echinacea, valeriaan en alle probiotica. Zijn eveneens heilzaam: vitamine C, E en het volledige B-complex.
  • Dik- en slankmakers:
    Vertragen sterk de stofwisseling:
    vlees, zuivel, Kidney- en Limabonen en teveel tarwe in al zijn vormen.
    Versnellen de stofwisseling: plantaardige oliën, sojaproducten, groenten, ananas.

En minstens zo belangrijk:

Beweging Let erop vooral rustig te bewegen. Snelle, vermoeiende sporten doen je geen goed. Hou het bij rustig wandelen, zwemmen en fietsen. Ook tai chi, golf, yoga, ademhalingsoefeningen en het volgen van een ontspanningstherapie zijn aanraders. Ze helpen je om stress de baas te blijven. Eet je in overeenstemming met je bloedgroep dan verminder je fors je neiging tot het ontwikkelen van kanker, hart-en vaatziekten, diabetes, bacteriële infecties, bloedarmoede en stoornissen van lever en gal.

Ook interessant
Het bloedgroepdieet

Share.

Laat een reactie na